חטיפת המטוס בבלארוס: האיחוד האירופי אוסר על טיסות למדינה

    שלמה ריזל No Comments on חטיפת המטוס בבלארוס: האיחוד האירופי אוסר על טיסות למדינה

    השלטונות בבלארוס הכריחו מטוס של חברת "ריינאר" לנחות במינסק לאחר שטענו כי חמאס איים לפוצץ את המטוס, עם נחיתתו התברר כי המטרה הייתה חטיפת מתנגד המשטר. באיחוד האירופי הודיעו על סנקציות קשות כנגד בלארוס

    מטוס. ארכיון צילום: פלאש 90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חטיפת המטוס בבלארוס. אמש (שני) מטוס נוסעים של חברת "ריינאר" קיבל התרעה על פצצה במטוס ונאלץ על פי הוראות שירותי הביטחון של בלארוס שהזניקו מטוסי קרב לעברו לנחות בנמל התעופה במינסק בבלארוס. לאחר הנחתת המטוס התברר כי כלל לא הייתה פצצה על המטוס, שירותי הביטחון של בלארוס נכנסו ועצרו את מתנגד המשטר רומן פרוטסביץ' ששהה על סיפון המטוס.

    מנהל אגף התעופה במשרד התחבורה של בלארוס, ארטם סיקורסקי טען כי חמאס רצה להפיל את המטוס, בהודעת חמאס נאמר כי הוא "דורש שישראל תפסיק את האש ברצועת עזה" כמו כן דרש חמאס "האיחוד האירופי יתנער מתמיכתו בישראל", אם לא יתקיימו דרישותיו המטוס יתפוצץ מעל וילנא.

    דובר חמאס הכחיש את הטענות של שלטונות בלארוס ואמר, "אנחנו לא מתעסקים בשיטות האלה, שעלולות להיות פעולות של גורמים חשודים שמנסים להציג את חמאס באור שטני ולפגוע בסימפטיה העולמית כלפי העם הפלסטיני וההתנגדות הלגיטימית שלו".

    בעקבות אירוע חטיפת המטוס בבלארוס וכליאתו של מתנגד המשטר, האיחוד האירופי הודיע כי חברות התעופה של בלארוס לא יוכלו להיכנס ל-27 מדינות האיחוד, בנוסף כלל הטיסות לבלארוס נעצרו כליל. גם בריטניה שפרשה מהאיחוד הודיע על הפסקת הטיסות מבלארוס ואליה. באיחוד בוחנים הטלת סנקציות על בכירים בבלארוס.

     

     



    0 תגובות